SEU COMARCAL GANDIA: TOSSAL, 5 BAIX telèfon 96 296 58 23
GRUP MUNICIPAL AJUNTAMENT DE GANDIA: PLAÇA MAJOR, 1 telèfon 96 295 96 76

dijous, 30 d’abril del 2009

Roda de premsa "Tramvia Gandia-Grau"

.
EL BLOC CONSIDERA VERGONYÓS i INSULTANT QUE ORENGO LLANCE UNA CAMPANYA PUBLICITÀRIA SOBRE EL TRAMVIA EN ÈPOCA DE CRISI ECONÒMICA
.
Contingut complet de la roda de premsa que hem celebrat al Grau, davant la gasolinera, el lloc on realment té previst acabar la línia de tramvia segons la memòria.
.
.....Josep Miquel Moya
.
Molt bon dia

Us hem convocat ací per parlar del tramvia perquè és el lloc on està previst en el projecte el seu destí.

No en el port com apareix en el vídeo que s’ha encarregat a l’efecte, sinó concretament ací.

I volíem, d’una banda, contestar a les declaracions del senyor alcalde i els regidors Boix i Sarch i, d’una altra, clarificar quina ha estat la nostra postura davant del projecte presentat i què en pensem.

El senyor alcalde diu que la postura del Bloc és una rabieta. En absolut: el Bloc potser que ens equivoquem en les nostres apreciacions però solem intentar meditar les coses, raonar-les, cosa que no han fet ells.

I nosaltres no hem votat en contra del projecte: ens hem abstingut, a l’espera de que subsanen una sèrie de deficiències i d’inconcrecions, que el govern va admetre i que ara us contarem.

Però també vull deixar clar un altre tema: diu l’alcalde que el Bloc acordàrem este projecte del tramvia la passada legislatura.

I això és mentida.

L’anterior legislatura decidírem encomanar un estudi de tramvia que, i hi havia converses amb Renfe, aprofitara l’actual via del tren i, per tant, que isquera de l’estació de Renfe i arribara fins el Port, en una plataforma a ras del terra i eliminar així, de passada, la via i els problemes que comporta.

Sembla que el PSOE va encomanar una altra cosa (nosaltres no hem vist mai eixe estudi i crec que ells tampoc el tenen) i amb això demostren què entenen ells per socis de govern: fer el que els done la gana (ara anem donant-nos compte).

Pel que fa al projecte que ens presenten, el tema naix arran del Pla Camps, que dóna diners als ajuntaments (com ha fet el govern estatal amb el Pla Zapatero): a Gandia, l’estat li dona 13 milions d’€ i Camps li’n dóna 16 per als projectes que vulga l’ajuntament.

Per tant, encara que Orengo diga que a Gandia no li costa diners, això no és cert: si no ens els gastem en el tramvia, ens ho podríem gastar en altres projectes.

Parlem de 16,2 milions d’euros: 2.700 milions de pessetes.

La primera cosa que nosaltres proposàrem és que gastàrem eixos milions per a que ens pagaren coses que l’Ajuntament pensava fer i tenia en els seus pressupostos, de manera que no calguera demanar tot el préstec de 26 milions d’euros que han demanat.

És una manera d’estalviar i de que l’ajuntament no s’endeute més, que ja devem prou: 170 milions d’€ i paguem més de 1.000 € a l’hora entre capital i interessos. Heu escoltat bé: 1.000 € cada hora.

Eixa proposta va ser rebutjada.

Després presentàrem una alternativa per fer tota una sèrie d’actuacions, que ara us comentarà Facund, que entenem molt més prioritàries que el tramvia i que creen, de veritat, llocs de treball per a l’actualitat i per al futur.

També va ser rebutjada: només volien en tramvia.

I el Bloc diem: parlem del tramvia.

.....Facund Puig

En resum:

Nosaltres hem dit que estem a favor d’una millor connexió amb el Grau, però:

..... Pensem que estos 16 milions d’€ podríem emprar-los per altres projectes més prioritaris i rebaixar el deute que paguem tots.

..... Podríem estudiar altres alternatives al tramvia més modernes i més funcionals.

..... I si és tramvia, podríem millorar moltíssim el projecte:

............... En el seu traçat: per donar resposta a les distintes urbanitzacions que no tenen transport.

............... Que donara un servei real al Grau i a la Platja: si no aprofita de poc (només arriba a la rotonda i només té dues parades).

...............Que no suposara majors problemes de connectivitat en cotxe (sobretot eliminant un carril de la carretera).

............... I que no tinguera tant d’impacte, amb eixa catenària que està en el projecte i no apareix en el vídeo.

I, acabe, de començar en octubre d’enguany, oblideu-vos: el projecte no està fet, cal un estudi d’impacte ambiental i cal un estudi de viabilitat, perquè imagineu-vos que fem tot este sarau (i ens gastem 16 milions d’€) i després no és rendible i no hi ha ningú que puga posar les màquines (perquè no estan incloses en els 16 milions d’euros).

I no hem votat en contra: els hem donat un vot de confiança perquè ens presenten un projecte coherent, clar i que no siga un bluf o que, cas de fer-lo, supose un problema irresoluble.

Però per fer uns quants apunts:

..... El projecte només contempla dos parades: carrer Tossal a Gandia i abans de la rotonda del Marcel·lí.

..... No el poden agarrar ni els de Mar-2, ni Grau 1-Grau 2 ni Rafalcaid.

..... No arriba el Port, encara que el vídeo creue la rotonda. No és cert, com podeu veure en el projecte.

..... I no arriba a la platja.

..... De manera que, des de Venècia, des de Sant Nicolau, des de la Platja... han de vindre ací a agarrar-lo.

.....I amenacen en que substituisca a la marina.

.....Parlen de 2 milions anuals de possibles usuaris (la Marina (Grau i Platja) en té 1 cada any.

La Plataforma per la que circularà fa que s’haja d’eliminar un carril en tota la carretera del Grau: diuen que expropiaran terrenys per tornar a fer-lo, però des de la rotonda de Daimús fins ací això no serà possible, a no ser que tomben les finques del carrer Doctor Melis (que són capaços).
.
...............Per tant, imagineu-se el que pot suposar per al trànsit eliminar un carril.

I, finalment, en el vídeo tampoc es veu però este tramvia porta catenària, es a dir, una electrificació per dalt, amb l’impacte que això suposa i que han eliminat del vídeo, clar.
.